Selasa, 23 September 2008

Bersama Menyertai PAS

Suasana kekalutan politik dalam negara dan dunia hari ini sepatutnya menginsafkan kita bahawa perlunya kembali kepada fitrah kejadian tuhan, iaitu kembali menghayati agama.

Lantaran itulah Presiden PAS menyeru ahli dan penyokong UMNO supaya memikirkan dengan serius untuk sama-sama bergabung dan menyertai perjuangan Islam yang di bawa oleh PAS. UMNO ternyata telah gagal memastikan rakyat menjadi orang beragama setelah memerintah lebih 50 tahun. Sampai satu tahap kini kebanyakan rakyat Malaysia memikirkan perlu di tukar bukan saja PM tetapi parti UMNO itu sendiri.

Ini kerana jika hanya menukar PM, sebagaimana pertukaran daripada TUN Dr Mahadhir kepada DS Abdullah sekarang, tidak mampu melakukan perubahan melalui wadah UMNO yang terkenal di penuhi perasuah dan pemodal-pemodal yang menindas rakyak bawahan.

Dato' seri presiden PAS sudah membuka jalan, menyeru seluruh rakyat bersama dengan Islam melalui parti PAS yang mempunyai rekod yang sangat konssisten mempertahankan Islam samaada ketika menjadi kerajaan mahupun sebagai pembangkang.

Tiada ulasan: