Selasa, 16 September 2008

Majlis Iftar Pemuda DUN

Jika Ramadhan tahun lepas sebelum PRU Pemuda DUN buat majlis Iftar di restoran dengan hidangan Nasi Ayam, tahun ini kami adakan di Surau kecil tepi rumah saya. Jangkaan hadhir cuma 50 orang, tapi jangkaan itu nyata meleset bila satu periuk besar tom yam cuma tinggal kuah. Ingatkan baru lepas PRU ni program tiada sambutan lagi. Rupanya dengan perkembangan dan pergolakan semasa, petugas-petugas kita masih lagi bersemangat. Mungkin menunggu kerajaan baru 16 sept?

Walau apapun petang 10 Ramadhan yang ceria itu memberi isyarat yang meyakinkan bahawa Pemuda Batu Rakit masih tetap bertenaga meneruskan perjuangan. Terimakasih kepada sahabat-sahabat yang hadir hari tu dan kepada yang tak cukup lauk ke atau apa-apa kekurangan saya sebagai tuan rumah mohon maaf banyak-banyak.

Sebenarnya program tu, walaupun di buat di perkarangan rumah saya dan memangpun idea saya, tapi ia adalah hasil sumbangan sahabat-sahabat AJK Pemuda DUN. Bukan apa, saya tak mahu ia jadi majlis peribadi saya. Biarlah kita rasa majlis tu majlis kita bersama, iaitu majlis Pemuda DUN. Sebab itulah saya buka ruang untuk semua AJK memberi sumbangan bagi menjayakan majlis tu. Alhamdulillah, ia telah berjaya walaupun agak kelam kabut sikit kerana kehadiran yang tidak di jangka...

Tiada ulasan: