Rabu, 20 Ogos 2008

Lagi Gambar MEMBARA 2008

Program tahunan pemuda DUN Batu Rakit kali ke 3 di adakan agak lewat pada tahun ini berikutan PRU yang di hadapi pada mac, di ikuti Mesyuarat Agung Kawasan, barulah dapat di adakan program ini pada 25 & 26 Julai 2008 yang lepas. Di harapkan pada tahun hadapan MEMBARA dapat di buat lebih awal sekitar Mei InsyaAllah.

Program ziarah veteran PAS di Cawangan tuan rumah MEMBARA, Caw Bukit Cempaka. Antara orang tua pejuang Islam yang sempat mengenali dan sempat berguru dengan Arwah Tok Ku Paloh. Banyak menyampaikan nasihat dan pesanan kepada kami generasi baru ini.
Ini pula antara pengasas PAS Cawangan yang tetap setia bersama perjuangan Islam. Kami kunjungi beliau yang sedang berada dalam kebun sayur untuk meminta nasihat dan tunjuk ajar menelusuri perjuangan yang panjang ini.
Pak Omar yang menghidapi penyakit kencing manis ini pun adalah veteran PAS cawangan. Berita yang di terima selepas seminggu ziarah ini di adakan, Pak Omar kembali kerahmatullah akibat penyakit yang di deritai ini. Al fatihah.
Antara acara menarik MEMBARA pada kali ini adalah acara pertandingan bolasepak 5 sebelah yang mendapat sambutan hangat dengan penyertaan 20 pasukan daripada seluruh DUN. Masih ada cawangan yang merungut kerana pasukan mereka tidak di terima lagi kerana masalah jadual yang terlalu padat dan masa.
Johan larian Amal daripada pemuda Cawangan Darat Batu Rakit. Jauh meninggalkan peserta lain.
Menyampaikan sedikit ucapan sebelum penyampaian hadiah dan cenderamata pada majlis penutup program yang di adakan pada sebelah malam.Medal kemenangan dalam pertandingan Bolasepak 5 sebelah yang di adakan pada sebelah petang. Wakil Bukit Nenasi menerima medal.
Wakil Pasukan Maras turut mendapat medal bolasepak 5 sebelah.
Ini pula Hamper dan piala pusingan hadiah johan pertandingan tarik tali antara cawangan yang menjadi acara tetap MEMBARA.

Ini dia penerima cabutan bertuah utama berupa sebuah Talifon bimbit untuk cabutan 10 peserta pertama Larian Amal yang di adakan pada sebelah pagi. Adik Anizam meskipun mendapat no 3 ketika larian, bertuah kerana menjadi penerima hadiah utama. Tahniah.

Larian Amal merentas desa sejauh hampir 4 kilometer juga menjadi acara tahunan bermula MEMBARA 2007.

Tiada ulasan: