Ahad, 26 April 2009

Mesyuarat Agung PAS Kawasan Setiu

PAS Kawasan Setiu mengadakan Mesyuarat Agung Tahunan kali ke 31 pada 25 April 2009, semalam. Majlis bermula jam 9.40 pagi apabila majlis perasmian yang sepatutnya jam 9 pagi terpaksa bermula agak lewat kerana menunggu ketibaan Perasmi iaitu Tn Haji Mohd Sabu, Naib Presiden PAS. Ust Mohd Pauzi Muda YDP kawasan menyampaikan ucapan aluan.

Sebahagian Perwakilan dalam majli Perasmian

Sebahagian lagi perwakilan

Haji Yahya Ali, Wakil Perhubungan PAS Terengganu.

Sebaik ketibaan Hj Mohd Sabu yang menaiki motor besar bersama team mereka, majlis terus bermula dengan bacaan ayat-ayat suci Al Quran oleh Al Ustaz Rozali Muhammad yang juga Ahli Jawatankuasa PAS Kawasan sessi 2007/09.
Ucapan Perasmian oleh Hj Mohd sabu, Naib Presiden PAS

Pengerusi Majlis

YDP Pas Kawasan, Ust Mohd Pauzi Muda menyampaikan sedikit cenderahati kepada perasmi.

Pemilihan AJK baru untuk sessi 2009/2011 di adakan menyaksikan 20 nama di pilih secara kelompok. Belum ada lagi keputusan di buat setakat ini siapa yang akan memegang jawatan-jawatan utama peringkat kawasan kerana mesyuarat akan di adakan kemudian.

AJK Sessi lepas bergambar bersama Hj Mohd Sabu selaku Perasmi dan Hj Yahya Ali selaku Wakil BPPNT.

Saf Pimpinan ketika menjawab persoalan oleh Perwakilan

Beberapa usul juga di luluskan dalam mesyuarat pada tahun ini, di antaranya adalah usul ekonomi oleh Dewan pemuda dan Usul Politik oleh AJK Kawasan sendiri.

Kehadiran perwakilan agak memuaskan pada sebelah pagi, mungkin kekuatan perasmi yang agak hebat dan juga kerana tahun ini di adakan pemilihan AJK baru. Apabila di sambung semula jam 2.15 petang setelah rehat makan dan solat, sebahagian para perwakilan di lihat mula meninggalkan majlis sehingga menyebabkan banyak ruang-ruang kosong di tengah majlis.

Walau bagaimanapun majlis berjaya juga di sempurnakan dengan ucapan penangguhan oleh wakil-wakil DUN dan wakil AJK, di tangguhkan sehingga Mesyuarat Agung pda tahun hadapan pula.

Seorang Perwakilan sedang membahaskan usul

Tiada ulasan: